Circulă pe Internet o mulțime de „teorii ale conspirației” legate de ce „mutații” pot interveni în cazul vaccinării anti-covid 19… Unele ar fi amuzante, dacă nu aș ști că, la baza lor, stau manipularea, necunoașterea, ignoranța… Cineva mi-a trimis un asemenea „filmuleț”, zilele trecute: am blocat datele celui/celei care l-a trimis… Știu că „autoritățile” române au gestionat de la prost la execrabil campania, din martie, de când s-a intrat, prima dată, în starea de urgență, cu „izolare” la domiciliu… Dar, e așa de greu să te documentezi, din cel puțin două surse independente, când vine vorba de informare (cât de cât) corectă? Probabil că, nouă, celor trecuți (măcar un pic) prin viață, ne e mai ușor să discernem „grâul” informației corecte de „neghina” dezinformării, deoarece, în vremea comunismului, verificam „știrile” radio-televiziunii naționale, comparându-le cu ceea ce anunțau „Vocea Americii”, „Europa Liberă” sau „Deutsche Welle”… Acum, însă, accesul la informație e liber și există atât „liberul-arbitru”, cât și trecerea informației „chestionabile” („e adevărat, sau nu ce zice X?”) prin „filtrul” gândirii personale… Mă rog, pentru cine are cap pe umeri să gândească cu el, nu să-l țină ca „să nu-i plouă în gât!”… A, mă rog, pentru asta, e(ra) necesar ca, în timpul școlii, să fi fost atent la ceea ce e de învățat, de folos pentru viață, iar – cine a ratat asta, îmi pare rău!…

Așa că, să nu mai lungesc vorba: atunci când îmi va veni rândul, mă voi vaccina! Iar pe „anti-vacciniști”, adepții cine știe căror „teorii ale conspirației” îi invit să își pună – lor – întrebarea: dacă – și cât – din ceea ce preiau „pe nemestecate” și transmit mai departe e adevărat și cu ce argumente – serioase, solide – pot susține așa ceva?!… Altfel, să-și vadă de treaba lor! Eu nu încerc să-i conving că ei n-au dreptate, sau de adevărul opiniei mele, așa că – să facă bine să nu mă deranjeze!…